Zamie艅 ten tekst na URL聽Webhooka

Autor ksi膮偶ki:
Fried Jason

REWORK

Jak zbudowa膰 sw贸j biznes 艂ami膮c dotychczasowe schematy my艣lenia? Jak w oryginalny spos贸b podej艣膰 do tematu rozwoju biznesu? Jak prze艣cign膮膰 konkurencj臋 w nieszablonowy spos贸b dzia艂ania?

Jak skutecznie prowadzi膰 sw贸j biznes zmieniaj膮c spos贸b my艣lenia, jaki mieli艣my do tej pory. Mamy tutaj bardzo wiele ciekawych i praktycznych rad, kt贸re kwestionuj膮 dotychczasowy spos贸b my艣lenia, ale jak najbardziej mo偶na je zastosowa膰 od zaraz!

1. Nie sugeruj si臋 motywacyjnym 艣rodowiskiem m贸wi膮cym, 偶e warto pope艂nia膰 b艂臋dy.

Autorzy m贸wi膮 co艣 ca艂kowicie innego! Lepiej, ni偶 uczy膰 si臋 na swoich b艂臋dach - ucz si臋 na swoich sukcesach! A je艣li chodzi o b艂臋dy, c贸偶鈥 lepiej ucz si臋 na b艂臋dach innych, ni偶 na swoich!

2. Nie planuj, a dzia艂aj!

Rzeczywisto艣膰 jest zbyt zmienna, by przewidzie膰 najbli偶szy tydzie艅, nie m贸wi膮c ju偶 o dalszym czasie. Ogromnym b艂臋dem jest 艣lepe trzymanie si臋 wysnutych plan贸w, kt贸re mog膮 okaza膰 si臋 bardzo nieadekwatne! Zamiast planowania dalekosi臋偶nego zr贸bmy sobie plan na nast臋pny dzie艅. Nie tra膰my energii na snucie domys艂贸w, kt贸re mog膮 nas tylko blokowa膰.

3. We藕 sprawy w swoje r臋ce.

Szukaj膮c produktu czy inspiracji zastan贸w si臋, co jest dla Ciebie aktualn膮 potrzeb膮? Nie czekaj, a偶 kto艣 inny j膮 spe艂ni, nie czekaj, a偶 co艣 mo偶e si臋 wydarzy. Je艣li masz konkretny plan lub wiesz, czego potrzebujesz - po prostu zacznij dzia艂a膰.

4. Nie t艂umacz si臋 brakiem czasu.

M贸wi膮c 鈥渘ie mam na to czasu鈥 tak naprawd臋 komunikujemy, 偶e dana kwestia nie jest dla nas priorytetem. Pomy艣l, co jest Twoim priorytetem i zorganizuj swoj膮 przestrze艅 pod to, by by艂 one realizowane.

5. B膮d藕 odwa偶ny w swoich pogl膮dach.

Miej swoje warto艣ci, wyra偶aj je i nie b贸j si臋 i艣膰 wiernie za nimi. Dzi臋ki temu sam b臋dziesz czu艂 si臋 szcz臋艣liwy, bo dzia艂asz w zgodzie z sob膮, ale tak偶e zainspirujesz i przyci膮gniesz do siebie innych.

6. Czy naprawd臋 tego potrzebujesz?

Jako ludzie jeste艣my ogromnie zach艂anni. Czy naprawd臋 potrzebujesz tych wszystkich przedmiot贸w, kt贸re mog膮 by膰 tak naprawd臋 zachciankami, a nie realn膮 potrzeb膮? Koszty spowalniaj膮 rozw贸j Twojego biznesu.

7. Im mniej, tym wi臋cej鈥 kreatywno艣ci!

Wyj膮tkowe rozwi膮zania najcz臋艣ciej pojawiaj膮 si臋 w momencie, gdy mamy jaki艣 brak i musimy szybko to nadrobi膰. Korzystaj zatem z takiej mo偶liwo艣ci dzia艂ania! Wykorzystaj wszelkie niedobory na rozw贸j kreatywno艣ci, np. je艣li nie masz 艣rodk贸w na reklam臋 - spr贸buj stworzy膰 niskobud偶etow膮 form臋 dotarcia do klienta.

8. Mniej znaczy lepiej.

Zbyt du偶a ilo艣膰 pomys艂贸w, ambicji mo偶e by膰 tak naprawd臋 przeszkod膮. Zbyt du偶o opcji, zbyt wielki wyb贸r mo偶e powodowa膰 przyt艂oczenie, ale tak偶e zbyt cz臋ste zmiany kontekst贸w i chaos. Czasem warto skupi膰 si臋 na kilku (lub nawet jednej) opcji dzia艂alno艣ci, by p贸藕niej, z czasem, sukcesywnie poszerza膰 sw贸j wachlarz us艂ug.

9. Zacznij od epicentrum.

Epicentrum to to, co najwa偶niejsze, to, co musi zosta膰 wykonane. Prawdopodobnie jest to zwi膮zane z Twoim produktem, kt贸remu warto po艣wi臋ci膰 najwi臋cej uwagi. Pomocnym mo偶e by膰 pytanie, czy bez tego czego艣 dalej jeste艣 w stanie prowadzi膰 sw贸j biznes?

10. Ignoruj szczeg贸艂y.

Skup si臋 na kamieniach milowych i staraj si臋 unika膰 dygresji.

11. Podejmuj cz臋艣ciej decyzje.

Szczeg贸lnie istotne jest, by艣 nie ba艂 si臋 ich w og贸le podejmowa膰. Pami臋taj, 偶e odk艂adanie decyzji sprawia, 偶e sprawy nam si臋 pi臋trz膮.

12. Rozwi膮zuj problemy metoda eliminacji.

Rzeczy zb臋dne, kt贸re s膮 balastem nale偶y pozostawi膰 za sob膮, a nie nosi膰 z sob膮. Postaraj si臋 wyeliminowa膰 wszystko, co zatrzymuje Ci臋 w miejscu, a zobaczysz, 偶e od razu poczujesz r贸偶nic臋!

13. Sprzedawaj produkty uboczne swojej pracy. Unikaj marnotrawstwa!
14. Nie wstrzymuj premiery swojego produkty tylko dlatego, bo uwa偶asz, 偶e nie jest doskona艂y.

Ludzie maj膮 tendencj臋 do nadmiernego perfekcjonizmu, mogliby wiele dopracowywa膰 w niesko艅czono艣膰鈥 Niestety jest to bardziej na nasz膮 niekorzy艣膰!

15. Zrezygnuj z liczby spotka艅 w firmie!

Cz臋sto spotkania s膮 nieproduktywne i przez to tak偶e s膮 strat膮 czasu. Je艣li ju偶 musisz zorganizowa膰 spotkanie, to pami臋taj o tym, by ustali膰 konkretny, nieprzekraczalny czas spotkania. Zapro艣 na spotkanie tylko konieczne do bycia na nim osoby i stw贸rz dok艂adn膮, konkretn膮 agend臋 ca艂ego spotkania. Pami臋taj, by spotkania ko艅czy艂y si臋 konkretnymi decyzjami, z wybranymi osobami odpowiedzialnymi za wdro偶enie czy wykonanie ustalonych zada艅.

16. Realizuj kr贸tkie zadania.

Staraj si臋, na ile to mo偶liwe, realizowa膰 kr贸tkie zadania, poprzez kt贸re mo偶esz zauwa偶y膰 szybki progres. D艂ugie zadania cz臋sto zabieraj膮 bardzo du偶o czasu, a gratyfikacja jest odroczona w czasie czasem tak bardzo, 偶e pod koniec wykonywania zadania jeste艣my ju偶 bardzo zniech臋ceni.

17. Id藕 spa膰.

Pami臋taj o odpoczynku i zdrowiu. Sen potrzebny jest do regeneracji, ale tak偶e do wzbudzenia ch臋ci do pracy, motywacji!

18. Nie r贸b d艂ugich list zada艅.
19. R贸b mniej, ni偶 konkurencja.

Chodzi o to, by tworzy膰 produkty proste, ale konkretne. Je艣li mo偶esz odj膮膰 pewne elementy ze swojego produktu, by stworzy膰 bardziej konkretny produkt, czy us艂ug臋 - zr贸b to.

20. Naucz si臋 m贸wi膰 鈥渘ie鈥.

Brak asertywno艣ci sprawia, 偶e ca艂y czas jeste艣my zawaleni wszelkimi sprawami, kt贸re musimy wykona膰, poniewa偶 zgodzili艣my si臋 wzi膮膰 na siebie wi臋cej, ni偶 byli艣my w stanie. Gdy kto艣 prosi Ci臋 o wykonanie jakiego艣 zadania postaraj si臋 wyrobi膰 w sobie nawyk odmowy, lub chocia偶 zadawaj sobie pytanie, czy jeste艣 w stanie zrobi膰 to, o co jeste艣 proszony.

21. Pobij konkurencj臋 w dzieleniu si臋 wiedz膮.

To, co mo偶e wyr贸偶ni膰 Tw贸j produkt to wiedza, kt贸r膮 si臋 dzielisz i zaufanie, kt贸re dzi臋ki temu zyskujesz! Poprzez dzielenie si臋 na jakiej艣 platformie wiedz膮 z zakresu swojej dzia艂alno艣ci budujesz relacj臋 z klientem, zaufanie, a tak偶e dajesz szans臋 na znalezienie Twoich produkt贸w po艣r贸d wielu innych.

22. Marketing nie jest dzia艂em firmy, a wszystko, co wychodzi z Twojej firmy.

Obraz Twojej firmy to nie tylko to, co jest wykonywane w jednym dziale, ale tak偶e wygl膮d produktu, wygl膮d opakowania produktu, spos贸b komunikacji na rynku czy inne dzia艂ania Twojej firmy na co dzie艅!

23. CV nie ma znaczenia.

Autorzy ksi膮偶ki przyznaj膮, 偶e nie zwracaj膮 uwagi na CV, poniewa偶 mo偶e by膰 ono nieprawdziwe. Wa偶niejsze jest samo do艣wiadczenie i umiej臋tno艣ci pracownika, jego postawa, ch臋膰 uczenia si臋 i zaanga偶owanie.

24. Zwr贸膰 uwag臋 na natchnienia.

Je艣li wpadnie Ci jaki艣 艣wietny pomys艂 na rozw贸j w pi膮tek wieczorem, to wykorzystaj ten pomys艂, rozwi艅 go, nie pod膮偶aj 艣lepo za planem wolnego pi膮tku, a korzystaj z natchnienia i daj si臋 mu prowadzi膰, poniewa偶 drugi raz taka sytuacja mo偶e si臋 nie zdarzy膰!

Powr贸t do bazy