12
|

REWORK

Jak zbudować swój biznes łamiąc dotychczasowe schematy myślenia? Jak w oryginalny sposób podejść do tematu rozwoju biznesu? Jak prześcignąć konkurencję w nieszablonowy sposób działania?

Jak skutecznie prowadzić swój biznes zmieniając sposób myślenia, jaki mieliśmy do tej pory. Mamy tutaj bardzo wiele ciekawych i praktycznych rad, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia, ale jak najbardziej można je zastosować od zaraz!

1. Nie sugeruj się motywacyjnym środowiskiem mówiącym, że warto popełniać błędy.

Autorzy mówią coś całkowicie innego! Lepiej, niż uczyć się na swoich błędach - ucz się na swoich sukcesach! A jeśli chodzi o błędy, cóż… lepiej ucz się na błędach innych, niż na swoich!

2. Nie planuj, a działaj!

Rzeczywistość jest zbyt zmienna, by przewidzieć najbliższy tydzień, nie mówiąc już o dalszym czasie. Ogromnym błędem jest ślepe trzymanie się wysnutych planów, które mogą okazać się bardzo nieadekwatne! Zamiast planowania dalekosiężnego zróbmy sobie plan na następny dzień. Nie traćmy energii na snucie domysłów, które mogą nas tylko blokować.

3. Weź sprawy w swoje ręce.

Szukając produktu czy inspiracji zastanów się, co jest dla Ciebie aktualną potrzebą? Nie czekaj, aż ktoś inny ją spełni, nie czekaj, aż coś może się wydarzy. Jeśli masz konkretny plan lub wiesz, czego potrzebujesz - po prostu zacznij działać.

4. Nie tłumacz się brakiem czasu.

Mówiąc “nie mam na to czasu” tak naprawdę komunikujemy, że dana kwestia nie jest dla nas priorytetem. Pomyśl, co jest Twoim priorytetem i zorganizuj swoją przestrzeń pod to, by był one realizowane.

5. Bądź odważny w swoich poglądach.

Miej swoje wartości, wyrażaj je i nie bój się iść wiernie za nimi. Dzięki temu sam będziesz czuł się szczęśliwy, bo działasz w zgodzie z sobą, ale także zainspirujesz i przyciągniesz do siebie innych.

6. Czy naprawdę tego potrzebujesz?

Jako ludzie jesteśmy ogromnie zachłanni. Czy naprawdę potrzebujesz tych wszystkich przedmiotów, które mogą być tak naprawdę zachciankami, a nie realną potrzebą? Koszty spowalniają rozwój Twojego biznesu.

7. Im mniej, tym więcej… kreatywności!

Wyjątkowe rozwiązania najczęściej pojawiają się w momencie, gdy mamy jakiś brak i musimy szybko to nadrobić. Korzystaj zatem z takiej możliwości działania! Wykorzystaj wszelkie niedobory na rozwój kreatywności, np. jeśli nie masz środków na reklamę - spróbuj stworzyć niskobudżetową formę dotarcia do klienta.

8. Mniej znaczy lepiej.

Zbyt duża ilość pomysłów, ambicji może być tak naprawdę przeszkodą. Zbyt dużo opcji, zbyt wielki wybór może powodować przytłoczenie, ale także zbyt częste zmiany kontekstów i chaos. Czasem warto skupić się na kilku (lub nawet jednej) opcji działalności, by później, z czasem, sukcesywnie poszerzać swój wachlarz usług.

9. Zacznij od epicentrum.

Epicentrum to to, co najważniejsze, to, co musi zostać wykonane. Prawdopodobnie jest to związane z Twoim produktem, któremu warto poświęcić najwięcej uwagi. Pomocnym może być pytanie, czy bez tego czegoś dalej jesteś w stanie prowadzić swój biznes?

10. Ignoruj szczegóły.

Skup się na kamieniach milowych i staraj się unikać dygresji.

11. Podejmuj częściej decyzje.

Szczególnie istotne jest, byś nie bał się ich w ogóle podejmować. Pamiętaj, że odkładanie decyzji sprawia, że sprawy nam się piętrzą.

12. Rozwiązuj problemy metoda eliminacji.

Rzeczy zbędne, które są balastem należy pozostawić za sobą, a nie nosić z sobą. Postaraj się wyeliminować wszystko, co zatrzymuje Cię w miejscu, a zobaczysz, że od razu poczujesz różnicę!

13. Sprzedawaj produkty uboczne swojej pracy. Unikaj marnotrawstwa!
14. Nie wstrzymuj premiery swojego produkty tylko dlatego, bo uważasz, że nie jest doskonały.

Ludzie mają tendencję do nadmiernego perfekcjonizmu, mogliby wiele dopracowywać w nieskończoność… Niestety jest to bardziej na naszą niekorzyść!

15. Zrezygnuj z liczby spotkań w firmie!

Często spotkania są nieproduktywne i przez to także są stratą czasu. Jeśli już musisz zorganizować spotkanie, to pamiętaj o tym, by ustalić konkretny, nieprzekraczalny czas spotkania. Zaproś na spotkanie tylko konieczne do bycia na nim osoby i stwórz dokładną, konkretną agendę całego spotkania. Pamiętaj, by spotkania kończyły się konkretnymi decyzjami, z wybranymi osobami odpowiedzialnymi za wdrożenie czy wykonanie ustalonych zadań.

16. Realizuj krótkie zadania.

Staraj się, na ile to możliwe, realizować krótkie zadania, poprzez które możesz zauważyć szybki progres. Długie zadania często zabierają bardzo dużo czasu, a gratyfikacja jest odroczona w czasie czasem tak bardzo, że pod koniec wykonywania zadania jesteśmy już bardzo zniechęceni.

17. Idź spać.

Pamiętaj o odpoczynku i zdrowiu. Sen potrzebny jest do regeneracji, ale także do wzbudzenia chęci do pracy, motywacji!

18. Nie rób długich list zadań.
19. Rób mniej, niż konkurencja.

Chodzi o to, by tworzyć produkty proste, ale konkretne. Jeśli możesz odjąć pewne elementy ze swojego produktu, by stworzyć bardziej konkretny produkt, czy usługę - zrób to.

20. Naucz się mówić “nie”.

Brak asertywności sprawia, że cały czas jesteśmy zawaleni wszelkimi sprawami, które musimy wykonać, ponieważ zgodziliśmy się wziąć na siebie więcej, niż byliśmy w stanie. Gdy ktoś prosi Cię o wykonanie jakiegoś zadania postaraj się wyrobić w sobie nawyk odmowy, lub chociaż zadawaj sobie pytanie, czy jesteś w stanie zrobić to, o co jesteś proszony.

21. Pobij konkurencję w dzieleniu się wiedzą.

To, co może wyróżnić Twój produkt to wiedza, którą się dzielisz i zaufanie, które dzięki temu zyskujesz! Poprzez dzielenie się na jakiejś platformie wiedzą z zakresu swojej działalności budujesz relację z klientem, zaufanie, a także dajesz szansę na znalezienie Twoich produktów pośród wielu innych.

22. Marketing nie jest działem firmy, a wszystko, co wychodzi z Twojej firmy.

Obraz Twojej firmy to nie tylko to, co jest wykonywane w jednym dziale, ale także wygląd produktu, wygląd opakowania produktu, sposób komunikacji na rynku czy inne działania Twojej firmy na co dzień!

23. CV nie ma znaczenia.

Autorzy książki przyznają, że nie zwracają uwagi na CV, ponieważ może być ono nieprawdziwe. Ważniejsze jest samo doświadczenie i umiejętności pracownika, jego postawa, chęć uczenia się i zaangażowanie.

24. Zwróć uwagę na natchnienia.

Jeśli wpadnie Ci jakiś świetny pomysł na rozwój w piątek wieczorem, to wykorzystaj ten pomysł, rozwiń go, nie podążaj ślepo za planem wolnego piątku, a korzystaj z natchnienia i daj się mu prowadzić, ponieważ drugi raz taka sytuacja może się nie zdarzyć!

Napisz co myślisz o tym opracowaniu
Możesz też zaproponować następną książkę 😉

Dziękuję! Wiadomość została wysłana.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Poznaj kolejną książkę

Czas nadrobić zaległości. Obejrzyj pozostałe streszczenia:

Masz pytania? Przyjdź na LIVE (sesję Q&A).

Spotkajmy się na żywo co miesiąc.

Zazwyczaj są to pierwsze poniedziałki miesiąca.

Otrzymasz przypomnienie i link do LIVE na adres email 3 dni przed spotkaniem. Zapraszam!