29
|

MODEL STORYBRAND

Building a Story Brand. Jak stworzyć skuteczną komunikację swojej marki i jak ją odpowiednio budować w internecie poprzez tworzenie historii, bo to właśnie storytelling przyciąga najwięcej klientów.
Podsumowanie tekstowe:

Lekcja 1. Klientów interesuje tylko jedna rzecz.

Tą jedną rzeczą jest odpowiedź na pytanie, jak Twoja marka i Twój produkt rozwiążą ich problemy. Dlaczego większość komunikatów marketingowych nie działa? Bo mówimy o sobie, a nie o kliencie!

Lekcja 2. Nasz mózg myśli tylko o jednym.

Czyli o tym, co pozwala nam przetrwać. Jeżeli nie znamy psychologii funkcjonowania naszego mózgu, to ciężko nam będzie przyciągnąć klienta. Codziennie mamy mnóstwo komunikatów, a większość z nich ignorujemy - dlaczego? Ponieważ nasz mózg wyłapuje tylko te informacje, które pomagają nam przetrwać! W zależności od tego, jaką jest nasza potrzeba z Piramidy Maslowa, na tej będzie się skupiał nasz mózg, jednocześnie ignorując wszystko, co zbędne.

Lekcja 3. Komunikuj tak, by wyłapał to mózg.

Wystarczy skupić się na tym, jak produkt czy usługa mogą zrealizować potrzeby klienta i zniwelować jego problemy. Tutaj ważne jest 6 potrzeb, które są najistotniejsze, to: czy mogę dzięki temu pomnożyć pieniądze, zaoszczędzić czas, zbudować społeczność, zdobyć wyższy status, być bardziej hojnym lub czy pomożesz mi znaleźć sens? Jak zatem możesz komunikować, by podświadomie nasz klient znalazł w naszej ofercie odpowiedź na te pytania?

Lekcja 4. Dobry marketing to dobre historie.

Historia to najprostszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z drugim człowiekiem. Są łatwe do zrozumienia, zużywają mało kalorii i przykuwają uwagę. Ale nie opowiadaj o sobie w tych historiach, opowiadaj o kliencie i o tym, jak Twój produkt wpłynie na jego historię.

Lekcja 5. 7 elementów dobrej historii.
  1. Bohater - klient, który czegoś chce.
  2. Konflikt - bohater napotyka problem.
  3. Przewodnik - osoba, której potrzebuje bohater, i to właśnie ty nim jesteś!
  4. Plan - rozwiązanie problemów, które przewodnik objawia bohaterowi.
  5. Działanie - jako przewodnik wzywasz do działania.
  6. Strata - musi być jasne, co może utracić bohater, jaka jest stawka nieskorzystania z Twojego rozwiązania.
  7. Zysk - analogicznie; pokazujesz, co bohater może zyskać, jeśli skorzysta z Twojego produktu, podejmie konkretne działanie.

Jedyne co Ci pozostaje po opanowaniu tych punktów to stworzenie tej historii i opowiedzenie jej!

Lekcja 6. Masz 5 sekund.

Klient w 5 sekund ocenia, czy Twój produkt, usługa, oferta jest dla niego, czy ma się wycofać. Dlatego w pierwszych pięciu sekundach możesz zwrócić uwagę klienta dla siebie, przez co historia nie może być za długa, a jednocześnie pamiętaj, by ją dobrze opowiedzieć!

Lekcja 7. Problemy dzielimy na wewnętrzne i zewnętrzne.

Zewnętrzny problem jest najprostszy do zidentyfikowania i rozwiązania. Przykładowo chcesz coś stworzyć, ale nie masz komputera - zatem firma Apple proponuje Ci MacBooka, który rozwiązuje ten problem. Jednak częściej zdarzają się nam problemy wewnętrzne, które nie są tak proste do rozwiązania. Przykładowo masz komputer, ale masz przekonanie wewnątrz siebie, że nie umiesz go obsłużyć do montażu filmów. W takiej sytuacji Apple mówi “ułatwię Ci proces tworzenia dzięki naszym urządzeniom”. i znów - problem zostaje rozwiązany.

Lekcja 8. Bądź przewodnikiem i buduj autorytet.

Jak to zrobić? Jeśli masz stronę internetową, to koniecznie publikuj opinie klientów, którzy już korzystali z Tego, co oferujesz i otrzymali owoce tej współpracy. Śledź zamówienia, które zrealizowałeś i sam spróbuj nawiązać kontakt z klientem, by poznać jego opinię! Kolejną kwestią jest publikowanie statystyk, np. informacji ile osób już kupiło Twój produkt. Publikuj także nagrody i wyróżnienia, które zdobyłeś.

Lekcja 9. Prostota i minimalizm na stronie www.

Twoja strona powinna być prosta w obsłudze i zrealizowaniu planu, który proponujesz klientowi jako przewodnik. Jakie wyzwanie chcesz, by podjął Twój klient po wejściu na Twoją stronę? Czy nie jest ona zbyt skomplikowana?

Lekcja 10. Motywacja do działania tkwi w…

W tej lekcji dowiadujemy się, że ludzie nie podejmą działania, gdy coś ich do tego nie zmotywuje lub nie zmusi. Staraj się zatem, by Twoje wezwania do działania były w widocznych pozycjach, łatwo dostępne.

Lekcja 11. Bądź cierpliwy i buduj relacje.

Ludzie niekoniecznie są chętni do zakupu od razu po wejściu na Twoją stronę. Może w tym pomóc dostarczenie im darmowej wartości, która pomoże im zbudować relację z Tobą. Nie oświadczamy się na pierwszej randce, więc skąd pomysł, by sprzedać coś już na pierwszym spotkaniu z klientem? Miej zatem strategię na podróż Twojego klienta.

Lekcja 12. Transformacja.

Pamiętaj o tym, że najlepiej działa historia, która pokazuje różnicę od punktu A do punktu B. Pokaż klientowi różnicę między jego stanem startowym, a docelowym! Jeżeli zrobisz to umiejętnie, dzięki historii z tymi siedmioma elementami, to klient łatwo to zrozumie, nie odrzuci tego komunikatu i łatwiej przekonasz go do zakupu!

Większość firm traci ogromne pieniądze na komunikację, a prawda jest taka, że nikogo to nie obchodzi, co firma mówi o sobie! Dzisiaj każdy jest zajęty sobą. Jeżeli komunikujesz klientowi JEGO historię, zaprosisz do bycia głównym bohaterem, to będziesz czuł się jak reżyser osiągający sukces. Powodzenia!

Napisz co myślisz o tym opracowaniu
Możesz też zaproponować następną książkę 😉

Dziękuję! Wiadomość została wysłana.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Poznaj kolejną książkę

Czas nadrobić zaległości. Obejrzyj pozostałe streszczenia:

Masz pytania? Przyjdź na LIVE (sesję Q&A).

Spotkajmy się na żywo co miesiąc.

Zazwyczaj są to pierwsze poniedziałki miesiąca.

Otrzymasz przypomnienie i link do LIVE na adres email 3 dni przed spotkaniem. Zapraszam!