Zamie艅 ten tekst na URL聽Webhooka

Autor ksi膮偶ki:
Berger Jonah

EFEKT VIRALOWY. Jak tworzy膰 tre艣ci, kt贸re same si臋 rozprzestrzeniaj膮?

Efekt Viralowy to ksi膮偶ka, kt贸ra m贸wi o tym, jak tworzy膰 chwytliwe tre艣ci, kt贸re same si臋 rozprzestrzeniaj膮. Je艣li jeste艣 tw贸rc膮 i dzia艂asz w Internecie, to ta ksi膮偶ka jest w艂a艣nie dla Ciebie!


Poznaj 6 element贸w ka偶dej viralowej tre艣ci:

Waluta spo艂eczna.

Ka偶dy cz艂owiek udost臋pniaj膮c jak膮艣 tre艣膰 chce zwi臋kszy膰 swoja warto艣膰 na tle innych, nawet pod艣wiadomie. I to w艂a艣nie osoba jest t膮 walut膮, kt贸ra poprzez swoje posty i reakcje pod nimi zyskuje na warto艣ci. I teraz pytanie: czy Twoi klienci, odbiorcy b臋d膮 chcieli publikowa膰 ten produkt? Czy dzi臋ki udost臋pnianiu Twoich dzia艂a艅 w sieci ich waluta spo艂eczna tak偶e si臋 zwi臋kszy?

Zasada skojarze艅.

Nasz produkt powinien wywo艂ywa膰 skojarzenia, wspomnienia, emocje! Czy bardziej popularnym tematem s膮 p艂atki 艣niadaniowe, czy Disneyland? Mog艂oby si臋 wydawa膰, 偶e tak bajkowe miejsce b臋dzie cz臋sto przyci膮ga膰 my艣lami, a jednak鈥 to p艂atki 艣niadaniowe przyci膮gaj膮 nasza uwag臋 prawie codziennie o poranku! Wniosek? 艁膮cz sw贸j produkt z codzienno艣ci膮, by tre艣膰, kt贸r膮 tworzymy mog艂a si臋 ludziom z czym艣 skojarzy膰. Przyk艂adowo batony Mars zyska艂y wi臋ksz膮 sprzeda偶, gdy 艣wiat obieg艂a wiadomo艣膰 o tym, 偶e NASA wyl膮dowa艂o po raz pierwszy na Marsie! Te informacje dzia艂a艂y nawet i pod艣wiadomie, ale dzia艂a艂y!

Zasada emocji.

Tutaj wa偶ne jest, by nasze produkty wywo艂ywa艂y emocje. I to konkretne emocje! Mog膮 by膰 one pozytywne albo negatywne, natomiast wa偶ne jest pobudzenie fizjologiczne, czyli w naszym ciele musz膮 zaj艣膰 naprawd臋 silne emocje po przeczytaniu czego艣, po kontakcie z danym produktem. Tutaj mile widziane s膮: zachwyt, ekscytacja, rozbawienie, z艂o艣膰, l臋k. Zadowolenie czy smutek to zbyt s艂abe emocje, kt贸re ju偶 nie budz膮 nas do dzia艂ania.

Zasada jawno艣ci.

Lubimy na艣ladowa膰 innych ludzi, pokazuje nam to cho膰by spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci. Tym w艂a艣nie kierowa艂 si臋 Steve Jobs i osi膮gn膮艂 sukces. Za艂o偶yciel Apple zastanawia艂 si臋, w kt贸r膮 stron臋 ustawi膰 logo swojej firmy na laptopach. Do wyboru mia艂 opcj臋, by by艂a ona ustawiona do u偶ytkownika g贸r膮, a wtedy odwrotnie, mniej czytelnie, do innych os贸b, czy mo偶e w przeciwnej formie. Ostatecznie Steve Jobs ustawi艂 logo czytelnie do os贸b dooko艂a, poniewa偶 dzi臋ki temu kto艣 mo偶e zauwa偶y膰, z czego korzysta dana osoba i r贸wnie偶 zechce mie膰 taki sam komputer.

Praktyczna warto艣膰.

Tutaj warto odpowiedzie膰 sobie na pytanie, czy m贸j produkt wnosi jak膮艣 warto艣膰? Czy jest on praktyczny? Ludzie najch臋tniej dziel膮 si臋 w艂a艣nie tym, co praktyczne, kr贸tkie i 艂atwe do zapami臋tania. St膮d tak ogromne zainteresowanie kr贸tkimi filmikami kulinarnymi w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Opowie艣ci.

Ta zasada 艂膮czy ze sob膮 wszystkie inne. Ludzie od zawsze opowiadali sobie historie, swoje, rodzinne lub wymy艣lone. Je艣li zapakujemy nasz膮 mark臋 w storytelling, to zwi臋kszamy automatycznie ca艂膮 viralowo艣膰 materia艂u, poniewa偶 to jest wpisane w ludzka natur臋 - dzieli膰 si臋 historiami. Tak samo, jak opowiadanie o swoim dniu mo偶emy ch臋tnie opowiada膰, co dana marka dla nas zrobi艂a.

Spr贸buj wykorzysta膰 te zasady. Wystarczy ju偶 jedna, by co艣 sta艂o si臋 cz臋艣ciej udost臋pniane, a 聽je艣li uda Ci si臋 po艂膮czy膰 kilka z nich, to sukces jest gwarantowany!

Powr贸t do bazy