Zamie艅 ten tekst na URL聽Webhooka

Autor ksi膮偶ki:
Darren Hardy

EFEKT KUMULACJI (Compound Effect)

Ksi膮偶ka Efekt Kumulacji zmieni Twoje patrzenie na osi膮ganie cel贸w. Zobaczysz jak drobne zmiany kumuluj膮 si臋 na ogromne efekty. Zacznij od ma艂ych krok贸w wykonywanych systematycznie.

Autor por贸wnuje nasza mentalno艣膰 do mikrofal贸wki. Chcemy mie膰 nag艂e rezultaty, od razu widoczne. Chcemy pomy艣le膰 o czym艣 i ju偶 mie膰 to zrealizowane. Nie bierzemy pod uwag臋 drogi, kt贸ra do tego prowadzi.

SUKCES JAKO PRZYCZYNA UPADKU

Jak? Je偶eli kto艣 podejmuje codziennie kr贸tkie drogi do sukcesu, dojdzie do celu i jego jedyn膮 motywacj膮 by艂o osi膮gniecie celu, to gdy osi膮gnie ten cel, przestaje wykonywa膰 te czynno艣ci, kt贸re do tego go doprowadzi艂y. Wniosek? Nie spoczywaj na laurach a kieruj si臋 sta艂膮 ch臋ci膮 rozwoju! W 偶yciu nie chodzi o osi膮gniecie celu, a o to, kim my si臋 stajemy przez codzienne pr贸by osi膮gni臋cia go.

Efekt kumulacji dotyczy i dobrych, i z艂ych nawyk贸w.

Niestety nie zawsze widzimy efektu z艂ych dzia艂a艅, konsekwencji z艂ych nawyk贸w. Dobrym przyk艂adem jest palenie papieros贸w. Nie umrzesz od jednego papierosa, ale pal膮c przez wiele lat mo偶esz doprowadzi膰 do choroby, kt贸ra niestety mo偶e okaza膰 si臋 艣miertelna.

Na przeciwnym biegunie mamy dobre nawyki i r贸wnie偶 trudno艣ci zwi膮zane z nimi. 膯wicz膮c na si艂owni przez jeden dzie艅 r贸wnie偶 nie zobaczymy 偶adnych efekt贸w! Je偶eli chcemy zbudowa膰 艂adn膮 sylwetk臋, to musimy po艣wi臋ci膰 na to CZAS i wymaga to od nas CIERPLIWO艢CI.

Przez odroczenie gratyfikacji w czasie 艂atwo jest nam odej艣膰 od dobrego nawyku przez brak efekt贸w, ale tak偶e 艂atwo wytrwa膰, w pozornie niegro藕nym, z艂ym nawyku, poniewa偶 nie widzimy, jak nam szkodzi.

PRIORYTET, NIE PRIORYTETY

Michael Phelps mia艂 tylko jedn膮 rzecz na li艣cie zada艅 ka偶dego dnia - p艂ywa膰. Tym samym maksymalnie rozwija艂 sw贸j talent i poprzez efekt kumulacji uda艂o mu si臋 osi膮ga膰 po pewnym czasie bardzo du偶e sukcesy w tym sporcie. Sta艂 si臋 wielokrotnym mistrzem 艣wiata, bo rezygnowa艂 z wielu rzeczy, kt贸re, pozornie przyjemne lub po偶yteczne, nie prowadzi艂y go do celu. A jakie jest Twoje mistrzostwo, kt贸re chcesz osi膮gn膮膰? Ta jedna, najwa偶niejsza dla Ciebie rzecz, najwi臋kszy cel?

To ty jeste艣 odpowiedzialny za swoje 偶ycie.

To, kim jeste艣 dzisiaj jest skumulowanym efektem naszych decyzji z przesz艂o艣ci. To, kim b臋dziesz w przysz艂o艣ci jest sum膮 decyzji, kt贸re podejmujesz teraz. To, 偶e teraz czytasz ten tekst i decyzja, co zrobisz z t膮 wiedz膮 ma ogromny wp艂yw na Ciebie za tydzie艅, miesi膮c, rok i kilka lat.

Pozornie ma艂a sprawa, kilka minut z dnia, kt贸re po艣wi臋ci艂e艣 na przeczytanie o efekcie kumulacji. A jednak w przyrodzie r贸wnie偶 - to ma艂y komar gryzie, nie du偶y s艂o艅. To komar ma p贸藕niej wp艂yw na kilka kolejnych godzin Twojego 偶ycia, gdy ugryzienie nie daje Ci spokoju. Pozornie ma艂y, a jednak ma tak du偶e znaczenie.

TRUDNO艢CI TO NASZA SZANSA

Nasz膮 natura jest, 偶e 艂atwo poddajemy si臋 w pracy nad czym艣, co wymaga od nas podj臋cia jakiego艣 wysi艂ku. Jednak to w艂a艣nie trudno艣ci s膮 sygna艂em, 偶e zmierzamy gdzie艣, gdzie pewnie wi臋kszo艣膰 ludzi nie dotrze, bo po drodze odpu艣ci. Sukces nie rodzi si臋 z dnia na dzie艅, 艣wiadomo艣膰 tego oraz tego, jak dzia艂a efekt kumulacji jest od razu bonusem dla Ciebie na start, by wyprzedzi膰 swoj膮 konkurencj臋. Najtrudniej jest si臋 rozp臋dzi膰. Je偶eli chcemy zacz膮膰 to najtrudniej jest zacz膮膰, podobnie jak samoch贸d - najwi臋ksze spalanie wyst臋puje przecie偶 przy starcie samochodu, a nie w trakcie sta艂ej jazdy. Gdy wykonasz pierwszy krok i wejdziesz w tzw. momentum, czyli tryb rozp臋du, bycia w ruchu, w trakcie. Gdy ju偶 si臋 rozpocznie - ci臋偶ko jest przerwa膰.

NAJTRUDNIEJSZE S膭 POCZ膭TKI

Dzwoni budzik rano, a ty my艣lisz 鈥渙 nie, znowu musz臋 wsta膰, jeszcze 5 minut鈥. Mo偶e warto spr贸bowa膰 inaczej? Zacznij od po艣cielenia 艂贸偶ka lub wykonania pierwszej rzeczy, kt贸r膮 masz na li艣cie do zrobienia na ten dzie艅. Po prostu zacznij. Zastan贸w si臋, jakie poranne rutyny pomog膮 Ci w pe艂ni si臋 obudzi膰 lub dodadz膮 Ci dodatkowej energii.. Mo偶e jest to wizyta na si艂owni, poranna przebie偶ka ko艂o domu czy zimny prysznic? Wybierz to, co nap臋dza Ci臋 do dzia艂ania. Rozplanuj r贸wnie偶 plan ca艂ego tygodnia tak, by rozp臋dzi膰 si臋 na dobry tydzie艅 pe艂en pracy. Nie ustalaj spotka艅 na poniedzia艂ek rano, kiedy dopiero jeste艣 w fazie rozp臋du, potrzebujemy zacz膮膰 od dzia艂ania, najlepiej pojedynczych spraw, by m贸c szybko odhaczy膰 list臋 zada艅, a na spotkania przyj艣膰 ju偶 rozp臋dzonym, z 聽pobudzon膮 g艂ow膮 i gotowym do wsp贸艂pracy, do dzia艂ania.

WE殴 NA SIEBIE TYLE, ILE JESTE艢 W STANIE UD殴WIGN膭膯

Branie na siebie zbyt wielu obowi膮zk贸w jest niestety cz臋sto praktyk膮. Znajd藕 sw贸j rytm, kt贸ry utrzymasz. Znajd藕 ilo艣膰 obowi膮zk贸w na dzie艅, tydzie艅, miesi膮c, kt贸re jeste艣 w stanie zrealizowa膰, by nie czu膰 si臋 przyt艂oczonym przed zbyt d艂uga list膮 zada艅, ale takze by nie polegn膮膰 w trakcie wype艂niania tych zada艅. Zamiast postanowi膰 sobie 鈥渙d dzi艣 biegam codziennie 5 kilometr贸w鈥 spr贸buj 鈥渙d dzi艣 codziennie postaram si臋 by膰 w jaki艣 spos贸b aktywny fizycznie鈥. To mo偶e by膰 p贸j艣cie na si艂ownie, szybki bieg, a nawet spacer czy wybranie przejazdu rowerem zamiast samochodem. Jest on jednak o wiele bardziej mo偶liwy do spe艂nienia cel, szczeg贸lnie je艣li dopiero zaczynasz swoj膮 przygod臋 z aktywno艣ci膮 fizyczn膮. I ten przyk艂ad mo偶esz przenie艣膰 na ka偶d膮 sfer臋 swojego 偶ycia. Dlaczego nie zacz膮膰 na pocz膮tku stawia膰 mniejszych krok贸w, by stopniowo zwi臋ksza膰 tempo?

CZYM SI臉 KARMISZ?

Najwi臋kszy wp艂yw ma na nas nasze otoczenie. Co ogl膮dasz, co czytasz, z jakimi lud藕mi przebywasz? Na co po艣wi臋casz swoj膮 energi臋 i wolny czas? Zadbaj o to, by odbiera膰 wi臋cej pozytywnych i warto艣ciowych ni偶 negatywnych tre艣ci. Pami臋taj膮c o odpoczynku po艣wi臋caj jednak wi臋cej czasu na to, co Ci臋 wzbogaca i rozwija.Z kim sp臋dzasz najwi臋cej czasu? Podobno jeste艣my 艣redni膮 pi臋ciu os贸b, kt贸rymi si臋 otaczamy. Czy s膮 to osoby warto艣ciowe, kt贸re maj膮 pozytywny wp艂yw na Twoje 偶ycie, czy mo偶e s膮 wampirami energetycznymi, kt贸re zabieraj膮 Ci wszystko Twoje zasoby czas i energii?

EFEKT PRZEKRACZANIA OCZEKIWA艃

Je艣li mo偶esz zrobi膰 co艣 鈥渆kstra鈥 dla drugiej osoby - zr贸b to! Niewiele os贸b robi dla drugiego ponad to, co jest wobec niego oczekiwane. Je偶eli b臋dziemy pomys艂owi i zaczniemy zaskakiwa膰, naszych bliskich i znajomych, ale tak偶e klient贸w, a nawet nieznajomych ludzi wok贸艂, to w ich oczach jeste艣my kim艣 wyj膮tkowym. Przyk艂adem mo偶e by膰 pisanie 偶ycze艅 w formie r臋cznej. Mo偶e to by膰 po prostu co艣, co nie zajmie nam du偶o czasu, a sprawi, 偶e w jaki艣 spos贸b wyr贸偶nimy si臋 w oczach drugiej osoby, nie b臋dziemy t膮 鈥渒olejn膮 wiadomo艣ci膮 z 偶yczeniami skopiowanymi z Internetu鈥. Podobnie wobec klienta. Mo偶emy go zaskoczy膰 dodatkowym prezencikiem, pakietem - czym艣, czego si臋 nie spodziewa艂 przy korzystaniu z naszej oferty.

Te ma艂e dodatkowe dobre rzeczy si臋 kumuluj膮 i pr臋dzej czy p贸藕niej do nas wr贸c膮, w takiej czy innej formie. ;)

Powr贸t do bazy